13 + 1 végzetes HIBA amit elkövethetsz új üzlet nyitásánál

13 + 1 végzetes HIBA amit elkövethetsz új üzlet nyitásánál.

Mini tanulmányomból megtudhatod, hogyan kerüld el ezeket.

 

Nem elég forgalmas utcára nyílik az ajtó 

Nem megfelelő a helyszín olyan vállalkozás nyitásához ami számít a betérő forgalomra. Induláskor minden vevőt meg kell becsülni, pláne azt a vevőt aki nem kerül pénzbe (nem költséges reklám alapján jött be az üzletbe). Forgalmas helyen lévő üzlethelyiség bérleti díja nyílván sokkal magasabb, de lehet, hogy a betérő forgalom kitermeli a magasabb költségeket és hosszútávon biztos bázist teremt a működéshez. Tehát számoljunk és mérlegeljünk hátha akkor járunk jobban, ha működési költségre többet szánunk.

 

Nem könnyű az üzlet közelében leparkolni

Napjainkban a gazdasági helyzet ellenére is rengeteg ember jár autóval és gyanítom, hogy neked is ők tartoznak a célcsoportodhoz, hiszen ők a fizetőképes kereslet. Annyira kényelmesek vagyunk, hogy ha már egy sarkot kell sétálnunk a kocsitól, már azon gondolkodunk, hogy nem is olyan fontos az a dolog ami miatt be akartunk menni abba az üzletbe. Ha sok autós ügyfelünk lesz biztosan meglátszódik ez a tény üzletünk forgalmán. Tehát ha tehetjük vegyük figyelembe ezt a helyszín kiválasztásánál.

 

Ha már kiválasztottuk a helyet. Átalakításnál, kialakításnál

 

Nincs kivezetett kábel a világítódoboz ill. a reklámtábla megvilágításához

Felújításnál előre kell gondolkodnunk, hogy milyen reklámtáblát akarunk, mivel akarjuk megvilágítani és hová akarjuk felszereltetni, mert ha már kész a vakolat is, akkor csak külső vezetékkel kábelcsatornában lehet odavezetni az áramot. Ez is megoldás de, sokkal szebb ha nem látszik a kábel. Amennyiben megvilágított plasztikus betűket akarunk, szinte lehetetlen utólag elvezetni a kábeleket, ezért vagy külön dobozra kell szerelni, vagy ha újra kell vakolni az épület ezen részét.

 

Nincs kivezetett hangfal kábel az üzleten belül

Amennyiben szeretnénk, hogy szóljon a zene, gondolkodjunk előre hova szeretnénk rakni a hangfalakat. A kábeleket vagy falban, vagy álmennyezet alatt tudjuk „láthatatlanul” elvezetni. A villamos hálózat tervezésekor figyeljünk a hangfal kábelekre is, mert ha mégsem lesz rá szükség, akkor is „elfér” a falban, nem kér enni, de lehet hogy valamikor jól fog jönni. Ugyanez igaz a kábel TV, a telefon, az utp (adatkommunikációs) kábelekre, bár már egyre több vezeték nélküli megoldás létezik elfogadható áron. Ezek hátránya, hogy mindig lassúbbak lesznek mint a vezetékes megoldások.
Képvilágítók: a falakra kirakott képek megvilágítva kapnak hangsúlyt, így emelkednek ki környezetükből ill. így „élnek”. Ehhez viszont itt is tápkábelre lesz szükségünk…..

Ha már vettük az első akadályokat és már a működtetésnél tartunk

Nem gondolnak rá, hogy marketingre legyen anyagi tartalék

Üzletnyitáskor kiszámoljuk, hogy mennyit kér majd a festő, a kőműves, a burkoló, esetleg mennyi a bérleti díj és beleillesztjük a költségvetésbe. Idáig mindenki eljut a tervezésben, de arra kevesen gondolnak, hogy mitől fognak minket észrevenni, megtalálni, megismerni a VEVŐink. Ha nem ismertetjük meg magunkat tudatosan, akkor olyan ez mintha „valamit felírtunk volna korommal a kémény belsejébe”. Ha nem vesznek minket észre, miért jönne be hozzánk valaki? Azt gondolom, hogy a reklámra kell legtöbbet költeni egy kezdő vállalkozásnak, és megfelelő minőségben, hogy profizmust sugalljuk magunkról, kiépítsük a bizalmat ügyfeleinkben.

 

Nincs weboldala a cégnek 

Érdekes adatok: a világon jelenleg 2 milliárd NET felhasználó van, ők napi 5,5 órát töltenek a világhálón. Magyarországon a 15 – 69 évesek közül 98% Internet felhasználó.

Közülük:
- 91 % tájékozódik a neten vásárlás elött
- 62 % már vásárolt online
- 18 % vásárolt már online aukción
- 17 % fizetett már online módon

Ezt a félelmetesen nagy piacot nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Minden vállalkozásnak SZÜKSÉGE van weboldalra.

 

Nem vettük meg a webcímünk minden variációját 

 

...és rossz esetben a konkurenciánk nem lesz rest megvenni előlünk. Aki a weben keres bennünket nem biztos, hogy pontosan emlékszik a webcímünkre ezért segítsünk neki, mert kevesen olyan kitartóak, hogy mindenáron MINKET akarnak megtalálni. A próbálgatás közben ha rálel valaki másra aki hasonló tevékenységgel foglalkozik és beleszeret – buktuk a party-t. Tehát ha pld. a domain nevünk www.cukraszmester.hu akkor vegyük meg a cukrászmester.hu, cukrasz.mester.hu, cukrasz-mester.hu, mestercukrasz.hu, mester-cukrasz.hu és még néhány variációt, mert most néhány tízezer forint befektetést igényel, de később fájdalmas meglepetés érhet bennünket ha valaki rosszindulatból megveszi előlünk.

 

Nem céges az email-címed

Tehát nem úgy végződik, hogy pld info@cégnév.hu hanem jozsi147@freemail.hu. Melyik kelt nagyobb bizalmat? Szerinted melyik mögött van igazi cég?
Ügyfeleink az első találkozás első pillanatában azonnal megítélnek bennünket, mi is így működünk. A saját neves email-cím feltételez egy működő weblapot, és hogy azon a weboldalon volt mivel dicsekednünk, tehát „tudjuk mitől döglik a légyfogó”. Tehát az „emilünk” árulkodik rólunk.

 

 

Céges jármű nincs feldekorálva 

Súlyos hiba.
A leginkább költséghatékony reklámfelület, beleértve a gépjármű esetleges értékcsökkenését is. Kérdésemre, miszerint miért nincs feldekorálva, arra hivatkoznak a cégvezetők, hogy meg fog látszódni a helye. Ez nem egyértelmű, szinte mindig eltüntethető a dekoráció helye.


Viszont rengeteg előnye van:

-nem kell bérleti díjat fizetni a felületért

-állandóan változik a reklámfelület pozíciója, nem szokták meg a célcsoport tagjai a helyet, ahol mindig ugyanaz a reklám várja őket

-nem kell engedélyt kérni a létrehozásához

-nem kell közterület-használati díjat fizetni érte

-nem kell tartani tőle, hogy megrongálják, vagy a színesfémgyűjtők saját érdekszférájukba vonják (pld. alumínium reklámtáblák)

 

 

Nincs rendezvényekre azonnal kirakható reklámmolinónk

Előfordulhat, hogy támogatunk valami rendezvényt (óvodai-, iskolai-, sportrendezvényt) és mivel kis esély van rá, hogy a szervezők viszonozni tudják a támogatást, alkudjuk ki, hogy kerüljünk rá a logónkkal - telefonszámunkkal a meghívókra, plakátokra ill. engedjék meg, hogy egy molinót kirakjunk. Ha van nekünk már ilyen, akkor ez nem tart sokáig. Ha nincs nekünk, már általában késő szólni a dekorosnak, mert jellemzően ez az utolsó pillanatban jut eszünkbe. Tehát gondoljunk rá időben!

 

Nincs vevőbázis és biztonsági tartalék a kezdeti idők átvészeléséhez.

Szakmánkból eredően sok üzlet nyitásánál jelen voltunk az elmúlt 15 évben, és tapasztalatunk alapján sokan úgy gondolkodnak, hogy „a VEVŐK már alig várják, hogy végre kinyissunk, és nemsokára már csak a hegyekben álló pénzt kell számolgatnunk”. - Sajnos kevés ilyet láttunk. –
Inkább az a tapasztalatunk, hogy egy üzlet beindulásához idő kell, amit át kell vészelni és bírni kell anyagilag is, hogy tartsuk a színvonalat. Ne kelljen alapvető – a vevőket érintő – dolgokban kompromisszumot kötni, mert a VEVŐ nem egy hűséges fajta és mindig érzelmi alapon dönt, oda megy ahol jobban jár. Ezért kalkuláljuk bele a nyitási költségekbe, hogy fenn kell tartanunk akár egy évig is a tartalékokból az alkalmazottakat és az üzlet kezdeti színvonalát is.

 

Hiányoznak a falat öltöztető dekorációk

- Gyönyörű lett! – mondja a feleség amikor a férj büszkén megmutatja a frissen kifestett üzlethelyiséget.
- Nézd meg milyen pompás ez a pult is, és nem is volt horror drága. Találtam végre egy megbízható, pontos asztalost és korrekt ajánlatot adott. Meg is csináltattam vele, szerintem pont illik ide.
- Szerintem is! Csak…..
- Csak mi…..?
- Nem akarlak megbántani szivem, csak szerintem hiányzik innen még valami.
- Mi?

Hát pont az amitől élővé válik egy helyiség, amitől azt az érzetet kapjuk, hogy jó itt lenni, jól érzem itt magam. Nem tudatosan zajlanak le ezek a dolgok, egyszerűen valami hiányzik, nem is tudjuk mi.
Olyan mint a fűszer az ételekben. Ha hiányzik belőle mondjuk a só, akkor soha nem lesz ízletes az étel, még akkor sem ha a legfinomabb alapanyagokból készítjük el.

 

Nincs ötletembere ill. mentora

Amikor én indítottam a vállalkozásomat, szerencsére ott állt mellettem egy mentor – akinek azóta is nagyon hálás vagyok – és egyengette az utamat. Volt kitől tanácsot kérni. Nehéz dolog belátni, hogy valamihez nem nagyon értünk (honnan is értenénk?) és bátorság kell, hogy segítséget kérjünk.
Ha valaki már régóta művel egy műfajt – ilyen a vállalkozói lét is – már valószínű megfizette a „tanulópénzeket” és az ember természetes állapota, hogy szeret segíteni. Szívesen elmondja, hogy milyen tapasztalatai vannak ebben a témakörben és segít elkerülni az általa elkövetett hibákat.

Sólya József - AQUAPLUS Kft. Sándorfalva

Sólya József vagyok, az Aquaplus Kft beszerzője. A Profi-L Stúdióval 2008 óta állunk kapcsolatban. Ez idő alatt különféle adattáblákat, matricákat és molinót rendeltünk Raymondtól.

Bécsiné Éva - FNX Diszkont Kft.

A Profi-L Stúdióval évek óta partneri viszonyban állunk. Az általunk megrendelt anyagokat, dekorációkat mindig határidőre, pontosan és ötletgazdagon készítette el.

Dr. Bátyiné Mester Zsuzsanna - Limit Ingatlan

A mai világban nagyon fontos, hogy az együttműködő partner pontosan, jó minőségben, határidőre, korrekt áron végezze el azt a munkát, amit megrendelek.

Dobos József - Thermoking Szeged

Miért? Kedves Barátom! Én azért szeretek, veled dolgozni mert a munkáid rendkívül igényesek és precízek.